Hafif gelişimsel bozuklukları öncelikle tanıyalım

Bir elime iki eldiveni takıp yazı yazıyorum.  Parmaklarımı oynatamıyorum!

“Nasıl hissediyorsunuz?” Sınıf öğretmeni rolü oynayan Yamagata Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Hiroyuki YOKOYAMA, öğrenci rolü oynayan sınıf öğretmenlerine sordu.

Öğretmenler, “Acı çekiyorum. Kaçmak istiyorum…”cevabını verdiler.

 Geçen hafta, Japonya Nigata şehir belediyesine ait öğrenme bozuklukları,  dikkat eksikliği,  hiperaktivite bozukluğu, otizm gibi hafif gelişimsel bozukluklar çocukların eğitim merkezinde yapıldığı seminerin bir sahnesidir. Yaklaşık 70 ilkokul öğretmenin katılımıyla öğrenci rolü oynadılar.

“O zaman, okul derslerinde neler yapılabilir?”

 Hafif gelişimsel bozukluğu olan çocuklar, genelde el becerileri yeterli olmayıp parmak uçlarını kullanarak iş yapmakta zorlanırlar. Onlar için, kalemi tutmadan parmakla yazmak, çizgiler üzerinden geçmek, büyük kareli defter kullanmak gibi çözümler teklif edildi.   

Doç.Dr. YOKOYAMA, “Harfle defteri doldurmak gibi ödev, bu türlü çocuklara işkence olur”  diye konuştu.—

Kaynak: 18 Ağustos 2007 YOMIURI gazetesi (Japonya)

2 Comments

  1. Supersiniz.
    Gerçekten faydalanabilecek o kadar çok şey var ki.
    Her yazınızı tek tek saatlerce okudum.
    Emeğinize sağlık.
    Süperdi.
    Devamını bekliyorum.

    Beğen

    1. Çok teşekkür ederim!

      Düşünme becerisini kazandırmak kolay değil.
      Zaman gerekiyor. Stresli hayatta etkili olmayabiliyor.
      Fakat, bütün çocukların başarılı ihtimalı var diye inanıyorum.
      Çocuklar, yeterince mutlu olsunlar!

      Beğen

Yorum bırakın