Öğretmen ve velinin bakış noktası

Donguri sorularını çalışırken cocukların okuduğu sınıfa göre öğretmen ve velinin bakış noktası değişmektedir. Bu sadece bakış noktası olup eğitim konusu olmadığı için yanlış anlamayın. (Zorla yönlendirmeyin.)
* Çocuklarda durum farklı olduğu için kişisel destek gerekmektedir. Cocukları matematik sorularına değil ,soruları cocuklara göre hazırlamak elzemdir.
1.sınıf; Sözcukleri görsel imajlaştırmaktan hoşlanır. Cevaba ulaşmak pek önemli değil. Becerikli/beceriksiz konusundan çok orjinal olması daha önemlidir. Zengin ifade güç kaynağı olan hissetme becerini yetiştirmesi hedeflenir. Velinin soru okuması daha iyidir. Kendi kendine okuması bazen stres yaratabilir. Sayısı belli olmayan nesnelerde  bilinçli olunur. Görünmeyen birşeyleri görme(çizme)becerisi anahtardır!
2.sınıf ; Hesaplama yapmaya yönelik işlemleri yazmasa da olur. Böyle yaparsa (düşünürse)böyle çözülür (olur)diye yolu açabilir olsun. Cevaba doğru teorik gelişmeye bakarak yapabilir olsun. Kompozisyon yönünden anlaması. Görsel düşünme becerisinin yetiştirilmesi.
3.sınıf; Görsel imajın gerçekleştirilmesi ve üstüne görsel imajını çalıştırma (düşünme)becerisini ,görsel düşünme becerisini kullanarak yetiştirmesi. Resim-şekili çizer fakat onu kullanmadan sadece işlemi kullanarak cevaba uğraşıyorsa  dikkat gerekiyor. Gereksiz sözler deftere yazılmaz.
4.sınıf;  ”Resim-şekil/hesaplama/işlem/cevap ”  Bunlar  4  takım olarak istenir. Resim-şekil ‘den yönlendirildiği işlemleri fark etsin.(Bilinçli olsun) İfade sırasında işlemler  (muhakeme yörüngesidir )dikkatli yazılır. Soruda olmayan sayıları, muhtemelen işlemden çıkartılır.
5.sınıf; ”Resim-şekil/hesaplama/işlem/cevap ”  yer ayrıyarak düzenli yazılır.  Görsel düşünme becerisinin ilerlemesi. Resim-şekil; sade olabilir fakat şekil hatları pek tercih edilmez.
6.sınıf; Aşırı ve eksikliği olmadan bütünü görmek için (bir bakışla teorik gelişmeyi anlayabilmek için) resim-şekil tasarlayarak çizilir. Kim bakarsa anlayabilir gibi çizilir. Tanıtım(presentation).İfade becerisi de içeren görsel düşünme becerisini kullanarak düşünme becerisinin yetiştirmesinin tamamlaması.
Donguri club
T.Itoyama

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s