Daha öğrenmek isteyenler için Workshop (seminer)

1.Work shop(Seminer)

2 saatlik Donguri yöntemi tanıtım semineri

10 saatlik Donguri yöntemi semineri

Katılmak isteyenler detaylı bilgi için email gönderin.

2017 katılımcılar: Yelda TEZEL(matematik öğretmeni) Özgür ŞENER (matematik öğretmeni)  Sibel DEMİRBİLEK (matematik öğretmeni)

Anadolu Üniv. Eğitim Fakültesi öğrencileri

2018 katılımcılar: Anadolu Üniv. Eğitim Fakültesi öğrencileri

Bursa Doğaabaküs Anaokulu

Eskişehir Atayıldız Anaokulu(2 saatlik tanıtımı)

Eskişehir Adnan Menderes Anaokulu

Eskişehir Biricik Dil ve Kişisel Gelişim

Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Matematik Evi

2019 katılımcılar;

Eskişehir Tepebaşı Belediyesi

Ebru Ergin (Sınıf öğretmeni)

Banu Taşkıran(Sınıf öğretmeni)

Esra Atipler (Sınıf öğretmeni)

Anadolu Üniv. Eğitim Fakültesi öğrencileri

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi(2 saatlik tanıtımı)

img_1009

2. Donguri yöntemi eğitmeni olmak için

0mx 100 sorunu Donguri yöntemiyle çözenler Anasınıfı lisans verilir.

0mx-1mx-2mx sorularından toplam 100 soru Donguri yöntemiyle çözenler Düzey 1 lisans verilir.

3mx-4mx-5mx sorularından toplam 100 soru Donguri yöntemiyle çözenler Düzey 2 lisans verilir.

Çalışmalar Ankmm tarafından kontrol edildikten sonra belgeler verilir.

Öğrencileri, eğitim bakanlığının ilkokul matematik programını incelemeli, hangi sınıflarda neler öğrenildiğini kavramalı ve soruları ona göre çözmelidir. Mesela 1mx sorularında 1.sınıf çocukların matematiksel bilgileri kapsamında teknik kullanabilir. “10 tane şeker var. 2′şer tane dağıtırsa kaç kişiye verebilir” gibi bir soru için büyükler 10:2 işlemini kullanırken, 1. sınıf çocukları ise;

1.adım o o o o o o o o o o

2.adım (o o)(o o)(o o)(o o)(o o)

gibi bir resim çizerler. Bazı çocuklar resimin yanına 2+2+2+2+2=10 ya da 10-2-2-2-2-2=0 gibi işlemi de yazarlar. (çocuklar 4.sınıf olana kadar hesaplama yapmaya yönelik işlemleri yazması şart değil; fakat biz büyüklerin bunları yazması gerekiyor) Ağaç diyagramı çizerek ifade edener de bulunuyor.

O yüzden öğrencisinin de öyle çizmesi istenir. Çocuk gibi düşünmeye çalışarak soruları çözen ve bu şekilde kendi defterine çizen öğretmen böylece çocukların resminin ne anlama geldiğini ve nerede takıldıklarını iyi anlar.

Eğer Donguri’yi kullanmayı planlayan eğiticiyseniz, çocuklardan Donguri soruları hakkında bir soru geldiği zaman hemen öğretmenin kendi defterine bakarak cevaplayabilirsiniz.

Türkiye’nin her yerinden katılmak mümkündür.

Lisans eğitimini tamamlayan: Elif Ecem Saylan (Sınıf öğretmeni)

Mine Başaran (Matematik öğretmeni)

Banu Taşkıran (Sınıf öğretmeni)

Ebru Ergin (Sınıf öğretmeni)

 

↑ Bu kadar becerikli olmazsa da sakınca yoktur 🙂

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s