Hakkında

Eğitimde “Pay It Forward(İyilik Bul, İyilik Yap)”

Taizou Itoyama (Eğitim Danışmanı, Japon Donguri kulub kurucusu)

1959 yılında Japonya Saga’da doğdu. Meiji Üniversitesi ticaret fakültesinde okudu. Bilgisayar programcı, sistem mühendisi, senaryo yazarı gibi değişik işleri çalıştıktan sonra dershanenin eğitmenlerine eğitim teknolojini öğretti. 1985 yılında Donguri kulübü’nü kurup “Eğitim, ebeveynliğin bir parçasıdır” inanış ile yürütmektedir.

“Absolut akademi beceri”  “Ebeveynlik ve eğitimin büyük ilkeleri” “Resimlerle çözülen matematik” gibi Japonca kitaplarını sundu.

reonreon.com (Japonca)

Itoyama Hoca, Japonya’da bilinen büyük dershanenin hocalarının hocasıydı. Sınava yönelik eğitimden insanlığını yetiştiren eğitime geçti ve kendi dershanesini açtı. Orada bir çok ‘düşünemeyen’ çocukları gören Hoca, “Bu çocuklar neden düşünemiyorlar? Düşünmek, anlamak, ne demektir?” diye araştırmaya  başladı. İnsanın beyinin gelişmesi gibi bir çok şeyler, gerçek çocukları gözlemleyerek bulunmuş ve sonra bilim dünyasında bunu destekleyen tezler bulunmuş. Algılama yöntemi konusunda eski Yunan Platon’un keşfettikleriyle aynı diyor İtoyama Hoca.

Genelde eğiticiler, veliler “Çocukların kafaları bomboş oldukları için önce doldurmak gerek”diye düşünürler. Ezberleye dayalı eğitimin zararlı olduğu bilinmektedir fakat onun yerine neler yapılabileceği pek bilinmez. İtoyama hoca, “Bütün çocuklar zaten yeteneklidir, Eğitimde ilk önce bu yeteneği uyandırdıktan sonra ezberee geçilirse iyi olacak ama ters yapılırsa bocalayabilir”diyor.

Şehirde insan yaşamı, elektrikleştirme ve kolaylaşma sonucu, pek kafayı yormadan yaşanabilir oldu. Televizyon, internet,  oyun makineleri yüzünden çocuklar evlere kapandılar.

Çocukların düşünme becerisi son derece  azaldı.  Böyle durumda eğitim hakkında araştıran birçok veli ve eğiticiler, Donguri’ye tutunmaktadır. Şimdi Japonya’da onbinlerce çocuk  Donguri’yi kullanmaktadır.  Kendisi engelli olmasına rağmen Japonya’nın değişik yerlerinde seminer vermektedir.

Blog sahibi: Ankmm  (Eskişehir) e-mail donguri_ankmm@yahoo.com 

Ben Japon anneyim ve iki çocuğum var. Küçük oğlum, devlet okulunda 1.sınıf okurken psikolojisi bozuldu ve sorun yaşamaya başladı. Çocuk her gün paniğe düştü, evimizde savaş halindeydik… Ben çözümü bulmak içim araştırdım ve Japonya’nın güzel eğitim yöntemini buldum. Stres kaynağı olan ödevi değerlendirdim. Ödev zamanını en çok 20 dakikaya kısalttım. Ona bol bol kitap okudum ve haftada 2-3 tane Donguri matematik sorularını yaptırdım. Bir sene sonra, çocuk SBS 6.sınıf matematik sorularından bazı soruları bile çözer hale geldi… 

Bu güzel yöntemi Türk çocuklarıyla paylaşmak için İtoyama Hocadan eğitim aldım. Donguri Türkiye şubesini açtım. 600 Donguri sorusunu arkadaşların yardımıyla Japoncadan Türkçeye çevirdim. Bu sene 380 Türk çocuklarına Donguri yöntemini öğretiyorum. Donguri yöntemini öğrenmek isteyen öğretmenlere, velilere destek vermekteyim.

1613931_421447904658275_1633828684_n[1]

 

5 Comments

  1. merhaba ben eylül ün annesiyim.1. sınıf öğretmeniym.çok güzel bilgilendim.daha farklı neleryapabilirim diye düşünüyordum.Sanırm kapıyı araladınız bana .Teşekkürlr.

    Beğen

    1. Merhaba, hoş geldiniz. 1.sınıf öğretmeniseniz haftada bir çocuklara Donguri sorularını verebilirsiniz. Özellikle 4. sınıftan sonra çok fark edilecektir. Siz bu siyeyi buldunuz sanırım canımız yakın…Derslerde siz tahtada nasıl çalışılacağını gösterebilirsiniz. Sonra çocuklar farklı soruyu çalışsınlar. Ödev olarak verebilirsiniz ama aynı zamanda başka ödev fazla olmasın. Bakılacak yer, cümleye göre resimin(şekil)çizilmesi. Tahtaya çocukların Donguri çalışmalarını yapıştırın baksınlar. Farklı farklı çözümün olduğunu bilsinler. Yukardaki adresime mesaj gönderebilirsiniz. Elimde 400 tane soru ve çalışma örneklerim var.

      Beğen

      1. merhabalar bana bu yöntemle ilgili geniş bilgi verirseniz hem ben hem de öğrencilerim çok çok sevineceğiz.

        Beğen

      2. Merhabalar. Mesajınız için çok teşekkür ederim.

        Japon Donguri web sitesinden Türkçe’ye çevirebildiğim yazılar anca burada olanlardır.
        İtoyama Hocanın 7 tane Japonca kitabında fizyolojiye dayalı eğitim yöntemi açıklanmaktadır. Konular geniş ve kapsamlıdır.

        Günlük yaşamında Türkçe’yi kullanmayan çocuklara da çok iyi gelecektir. Donguri yöntemi, dil ve imajı arasına bağlantı kullar.

        Birleştirilmiş sınıflarda da kullanabilir. Aynı soruyu değişik yönlerden değerlendirebilir. Aynı saate her çocuklara farklı soruyu verip öğretmen masasına getirsinler. Bazı çocuklar, bir saate 2 soruyu çözer, bazı çocuklar 1 soru.
        Bilgisayar, projektör gibi makineler olmadan akademi becerini yetiştirebilir.

        Daha fazla Donguri matematik sorularını istiyorsanız maille bildirir misiniz? donguri_ankmm@yahoo.com

        Donguri, Japoncada meşe palamudu anlamına geliyor.
        Ekerim palamutları toprağa büyüsün dev orman olsun…

        Liked by 1 kişi

      3. Merhaba bende öğrenmek istiyorum ne yapabilirim öğrencilerim var bana yardimci olun subeniz nerde bu arada

        Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s