Donguri Japon TV’sinde

Japonya Nagano eyaletindeki bir etüt merkezi, Donguri yöntemiyle çocuklara Matematik çalıştırıyor. Japonya’nın yerli TV kanalında yayınlandı.

Henüz okulda eldeli bölmeyi öğrenmemiş  3.sınıf öğrencileri, (Japonya’da 2.sınıfta çarpma, 3.sınıfta 2 haneli bölme işlemi öğretilir) sadece resim(2.44-) ve çıkarma işlemini kullanarak (6.40-) soruyu çözüyor. Çocuklar resmi çizerek soru çözmekten büyük zevk aldıklarını dile getiriyor. Stüdyodaki büyükler de aynı soruyu çözüyor ve   tipik bir çözümün akıllarına geldiğini söylüyorlar. Sonra Donguri çalışmasını yapan çocukların hayal gücünü övüyorlar.

Soru: Bugün timsahcık Timo ve yılancık Yılo, 2’şer kardeşiyle beraber çilek toplamaya gitmişler. Timsahın ağzı büyük olduğu için bir ısırışta yılanın 4 katı yiyebiliyormuş. Her kardeş de aynı miktarda yiyebiliyormuş. Toplam 120 tane çilek yenildiğine göre Timo kaç tane çilek yemiştir?

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s