5 yıl içerisinde 2 çocuk arasında oluşan farka inanamayacaksınız!

Ağustos ayının son günleriydi. Ben, bir kolejin veli bekleme salonunda oturuyordum. Bir 5.sınıf öğrencisi okula gelip matematik öğretmeniyle görüşmek istiyordu. Anlamadığı bir soru varmış, onu sormaya gelmişti. Matematik öğretmeni, soruya bakıp bu denklem sorusu olduğu için 6.sınıf olduğunda çözebileceğini söyledi, öğrenciyi geri gönderdi.

Etrafında başka öğretmenler de vardı, kimse bir şey demedi. Tek ben, içimde “Ne kadar yazık. Öğrenci, tatilde okula kadar gelmiş soru sormaya. Donguri yönteminde 2.sınıf, 3.sınıf öğrencileri resim çizerek denklem sorusu çözüyorlar. Çözemezse de düşünme becerisini geliştirmek için malzeme olarak kullanabilirdi. Ben Donguri’yi Türkiye’de nasıl yaygınlaştırabilirim?  Hala eğitim sektöründe bile Donguri’yi kimse bilmiyor…”

Burada 2 tane 5.sınıf Japon öğrencisinin Youtube videosu var. 5 yıl önce ikisinin zeka düzeyleri hemen hemen aynıydı. Çocuklardan biri, sınıf öğretmeninin verdiği ödevlerinin hepsini yapıyor, 1.sınıftan itibaren 4 işlem ağırlıklı dershaneye gidiyor. Diğeri ise, ev ödevinin çoğunu ailesi yapıyor, kendisi haftada 2 kere Donguri sorusu çözüyor.

Bu videolarda iki çocuğa da aynı denklem sorusu veriliyor. Tepkileri nasılmış lütfen izleyin.

ONLY K

ONLY D

3. sınıfa kadar K’nin okul notu D’ninkinden daha yüksekti.  Fakat şimdi ikisinin arasında belli bir akademik fark oluştu. Düşünmek nedir, biri biliyor, diğeri bilmiyor. Ders yönteminden dolayı bu fark ortaya çıktı.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s