Okullarda Donguri Dersi

Dersin amacı, öğrencilere düşünme fırsatı verip düşünen, düşünmeyi seven bir birey yetiştirmektir. Öğrencilere bu alışkanlığı kazandırmak, akademi becerinin temelini oluşturmakta ve bundan sonraki ilkokul eğitiminin özü olma nitelikteki bir konudur.

Okullarda kullanılan ders, kaynak kitapların her yerinde görseller bulunmaktadır. Bunlar öğrencilerin cümlelerin okuma anlamaya yardımcı olmakta ve soru çözmelerinde kolaylık sağlamaktadır. Fakat TEOG matematik sorularında her soruda görsel yoktur ve kendi kendine resim/ şemayı çizerse kolay çözülen 2-3 soru olmakta ve bu sorular “zor” kategoriye girmektedir. Uluslar arası PISA matematik sorularında da aynen. Okumada sorun var ve çözümü kitap okumak diyorlarsa bu karanlıktan çıkamazlar. Bilgilerin çoğalması ve düşünme beceri arasında denklik yoktur. Hiç görmediği soruya karşı kendi kendine resim/şemayı çizerek düşünme kurma becerini yetiştirmemiz lazım.

Bunu fark eden sınıf öğretmenleri, ders, ödev ve sınav tarzlarını değiştirebilir ve daha etkili bir eğitimi uygulayabilirler. Sınavlarda ve ödevlerde verilen miktarı azaltarak bir soru için yeterli resim ve açıklamayı yazdırmaktır. Bunu yapan Türk sınıf öğretmenleri çocukların anlama gücünün katlandığını söylemektedir. İlkokul eğitiminde ne kadar soru çözdüğü değil nasıl çözdüğü önemlidir. Dönem başında alınan kaynak kitapların hepsini bitirmek zorunda olmadığını, isterlerse yaz tatilinde de kullanabilme konusu velilere de anlatılmalıdır.

Lütfen, haftada bir saat olsun Donguri dersine başlatın. En uygun başlatma dönemi, anasınıfı 2.dönemdir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s