1.sınıflılarla neler yapılabilir

1.sınıf 1.dönem Donguri dersinde ben ve çocuklar aritmetik ortalama kavramını tahtada deniyorduk.

8 poğaça oooooooo ve

4 poğaça oooo

Poğaça sayılarını aynı yapmak için ne yapılması gerekiyor?

1.sınıfta yeni Donguri’ye başlayanlar, şaşkın halinde oturuyorlar. Fakat anasınıfından Donguri dersini görenler için bu ”bebek işi” Onlar  görsel kullanarak ifade etmeyi biliyorlar yani düşünmeyi biliyorlar.   Bir çocuk fikri söyler ve tahtaya çizer. Hemen ardından başka bir çocuk önceki çocuğun çizdiğine ok işaretler ekler. Ben 1.sınıfta ders yaptığımı sanki unutuyorum.

Peki, 2.dönem olunca biz  ne yapardık?

G+K=T

T-G=K

G=T-K

T+K=G

Bu 4 işlemden 1 hatalı işlemi buluyorduk, desem herkes “İnanılmaz!” der belki…

Tavşan görsel

Küçük çocukları küçümsemeyelim.  Usandırıcı ödev vermeyelim.

Zorlamadan etkili eğitelim ve düşünme becerisini kazandıralım.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s