3.sınıf iki bilinmeyenli denklem sorusu

3.sınıf toplu dersinde  iki bilinmeyenli denklem sorusunu çözdük desem herkes ”İnanılmaz!” der. Ama bu gerçektir. Ankara’da çocuklar büyük zevkle çözdüler…Bir kız eve gittikten sonra aynı soruyu annesine vermiş. Ertesi gün annesi okula gelip ”Ben o soruyu çözemedim! Kızım nasıl çözdüğünü bana anlattı” diye konuştu.

<5MX02>Bay Kaplumbağa dün 2 tane UFO ve 1 tane helikopteri 53milyar kuruşa almış.Bay Dinozor bugün aynılarından 1 tane UFO ve 3 tane helikopteri 34milyar kuruşa almış.Ben de yarın aynılarından 5 tane UFO ve 5 tane helikopteri alacağım. Kaç kuruş hazırlamam gerekiyor?

Ben bu soruyu ilk defa gördüğüm zaman, denklemi bilmeyen çocuk bunu nasıl çözer mümkün değil diye düşünmüştüm. Denklemi kullanmadan denklem sorusunun nasıl çözülebildiğini çocuklardan öğrendim.

Size ipucu;

UU+H=53

U+HHH=34

UUUUU+HHHHH=?

Bu yaşlardaki çocuklara ileri matematiksel tekniği öğretmeye kalksanız da başlayamazsınız. Öğretebilirsiniz ama kazandıramazsınız. Fakat görsel düşünme becerisini kullanarak(resim kullanarak) düşünme becerisini yetiştirebilirsiniz.  Eskiden Yunan bilim adamı Platon’un uyguladığı gibi.

 

Bir Cevap Yazın

