Keşfettiğim sesler sayfalar

kaynak: Eğitimhane. com

3.Sınıf Öğretmenlerinin Günlüğü-2

ozden-su 15 Mar 2012

Zümrelerim merhaba. Problem çözme ile  ilgili olarak  Şebnem35 isimli arkadaşın dediklerine ek olarak zorlanan öğrencilerimle sınıfımda uyguladığım bir çalışmayı paylaşmak isterim. matematik dersinde resim yaparak problem çözüyoruz yaklaşık bir aydır. Umutsuz olduğu öğrencilerim, hatta kaynaştırma eğitimi alan öğrencim bile  çözmeye başladı problemleri. Yöntem gayet basit, şekil falan değil, bildiğiniz problemi resim olarak canlandırıp, çizdirerek başladık. İlk zamanlar bir derste ancak 1-2 problemi çözebilen öğrenciler şimdi iyice pratikleştiler. Artık bazı problemleri çizmeden çözmeye başladılar. faydalı oluyor. Yapılması gereken işlem çok net görülüyor o zaman. zevk alıyorlar. Zaten başaran öğrencilere ise eğlence oluyor.:)) Bunun için ek bir küçük resim defteri aldırmak yeterli. Dungari denilen bir Japon yöntemi. Denemeye değer.:)) Saygılar.

akinbediş 16 Mar 2012

 evet öğretmenim bende bu yöntemi matematik dersinde kullanıyorum verilen isteneni gibi klasik yöntemden çok daha etkili biraz zaman alıyor fakat öğrenci problemi anlıyor ne yapacağını kendisi buluyor ben resim defterine değil matematik defterine problemin altına çizdiriyorum

belo 17 Mar 2012

öğretmenim kesinlikle denemeye değer, bahsettiğiniz yöntemi ben de uyguluyorum, sadece 1 taş çatlasın 2 problem çözebiliyoruz ama adabıyla çözüyoruz. ilk 2 yıl tahtaya şekli ben çizerdim iyice anlatırdım ve sonra onların defterlerine geçirmelerini isterdim, o kadar uğraşıyorum neden anlamıyorlar diyordum, bu yıl resmederek probleme başladım, artık anlıyoruz öğretmenim demeleri içime büyük bir sevinç katıyor, herkese tavsiye ederim, önemli olan konunun yetişmesi değil, konunun anlayarak öğrenilmesi

2. Sınıf Öğretmenleri Günlüğü 2014-2015

apolat 19 Mar 2015 23:12:14

Slm arkadaşlar  problem konusunda benimde 4 ay önce keşfettiğim DONGURİ (Japon matematiği) yöntemini sizlere de  öneririm internette bir iki yerde var
Kaynak:Annecocuk.com
Konu: Matematik Eğitimi
Napier 27 Ekim 2013
Meslegimle ilgili bir arastirma yaparken, tesadufen, buldugum bir web sayfasi var. Blog sayfasi daha doğrusu. Donguri diye bir metod hakkinda bilgi veriyor. Pek cok ogretmenden ayrildigim bazi noktalar var. Bunlarin bir kismina burada teyit de almış oldum.
Ilgilenirseniz sayfa asagida. Bizim forum uzerinden de tartisiriz. Ulkemizde matematik egitimi ciddi boyutlarda zayif ve buyuk siniflara da giren bir ogretmen olarak bu benim canimi cok sıkıyor. Buradan paylasimlarda bulunurum yine. Simdilk daha fazla uzatmadan linki vereyim.
İstabul TED Koleji web sayfasından

http://www.tedistanbul.k12.tr/content/ilkokul/bulten14-15/bulten-h24.pdf

Donguri matematik çalışmalarımız devam ediyor.

istted

Bir Cevap Yazın

