Saklamacı sorular–Saat problemleri

Öğrencinin fobisi ’Matematik’ ten alıntı yazısında Donguri yönteminin özel sisteminden biri olan ”saklamacı sorular” konusunda anlatmıştım.

<4MX21> 8.20’le 9.30 arasında yelkovan ve akrebin tam üst üstüne geldiği saati bulalım. Not;dakika kesirlerle ifade edilir.

Çocuklara 3 yıl boyunca düşünmeye devam ettirmek amacıyla hazırlanmış saat problemidir. Bunu 4. sınıfta öğrenim gören çocuklar çözemezler. Bu soru Anlayamadım defterinde saklanıyor.

Ondan sonra çocuklar benzer soruları senede 2 tane görürler.

<4MX67>Orhun’un süper saatinin yelkovanı, 3 dakikada bir tur atıyor. Öğle yemeğinde yelkovan 30 derece ilerdikçe Orhun dört ultra baklava yiyor. Bugünkü öğle yemeğinde Orhun 60 baklavayı yemiş. Öğle yemeği kaç dakika ve kaç saniye sürmüş?

<5MX84>Akrebi günde 6 kez dönen bir saat var. Saat 1.00’le 3.00 arasında yelkovan ve akrep iki kez  tam üst üstüne geliyor. 1.kez üst üstüne geldikleri zamandan kaç saat ve kaç dakika sonra 2.kez üst üstüne gelecekler? Hesaplayarak bulalım.  Not; 1 gün 24 saat, 1saat 60 dakika, 1 dakika 60 saniyedir. 

<6MX09>Yılancığın evinden istasyona kadar olan mesafe 2km’dir. Yılancık, evden istasyona doğru dakikada 80m hızla yola çıktıktan 10 dakika sonra, Kaplumbağacık dakikada 240m hızla peşinden gidiyor. Kaplumbağacık kaç dakika sonra Yılancığa yetişecektir?

Yukarıdaki gibi soruları çalışan çocuklar, saat üzerindeki mesafeyi açılara dönüştürebildiğinde, saatin ilerlemesini mesafeye çevirebildiğinde  <6MX09>gibi problemiyle aynı mantık olduğunu fark ederler. Fark edemezlerse de,

<6mx58>3.00’le 3.30 arasında yelkovan ve akrebin tam üst üstüne geldiği saati bulalım. Not;dakika kesirlerle ifade edilir.

sorusunda gene aynı düşünce yolu istenecektir. Bu aşamada anlayamazsa da olur. Bu sorular “anlamadım defteri”ne toplanır ve resimleri karşılaştırdığında görecek ve anlamaya başlayacaktır. Bunlar, 4.sınıf ile 6.sınıf arasında 3 yıl boyunca çocukların bilinç altında düşünmeye devam ettiren (düşünce yollarını yaratmaya devam ettiren) sorulardır.

Donguri’yi deneyen eğiticiler ve veliler ”çocuklarımız çözemedikleri için bıraktık” diyorsa, onlar Donguri yöntemini anlamamış demektir.

6 yıldır Donguri çalışmasını yapan İ.B(6.sınıf)nin çalışmalarına bakalım.

3 sene içerisinde çalıştığı saat problemleri. Kimseden ipucu almadan, bıkmadan, usanmadan…

IMG-20150227-00602 IMG-20150227-00601 IMG-20150227-00600 IMG-20150227-00599 IMG-20150227-00598

Sonunda çözebildi.IMG-20150227-00597

<4MX21> 8.20’le 9.30 arasında yelkovan ve akrebin tam üst üstüne geldiği saati bulalım. Not;dakika kesirlerle ifade edilir.

Türk devlet okulunda eğitim öğretim gören İ.B, 9.sınıfta saat problemini derste öğrenecektir.

İ.B, yüksek derecede “hazırlık” yapmakta, yakında Donguri’den mezun olacaktır.

 

Reklamlar

One Comment

  1. I.’ya Donguri zamanı ayırmak için ,çok fazla ve çoğu gereksiz okul ödevlerini baba olarak ben yaptım.zaman geçtikce dongurinin ne kadar faydalı bir yöntem olduğunu anladık.Düşünme becerisini geliştirdiği uygulamalarla ispatlanmış Donguri yönteminden daha fazla çocuğun yararlanması dileklerimle….

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s