En başından yanlış yöne gitmesinler

(Bu yazıda olan Türkçe hatalarını düzeltip bana gönderen varsa çok sevinirim.)

Bir Mayıs sonu idi. Benim oğlum 1.sınıfta okurken bir sınıf arkadaşı evimize gelip birlikte ödev yapıyorlardı. O çocuk, çok güzel yazı hızlı yazar, metini deftere yaz gibi Türkçe ödevini aniden yapıverdi. Benimki o tür çalışmalarından hiç hoşlanmadığı için sağ sola bakıp yavaaş yavaş yapıyordu.

Matematiğe geçince problemleri yapıyorlardı. 10 soru vardı, çocuk, hiç durmadan bitirdi. 2 boş vardı. ’12 nin 3 fazla nedir’ gibi soru. Hiç üzerinde durmuyor, düşünmüyor. Sonra anneye soracağım diyor. Ben ‘fazla’ kelimesini anlamıyor! diye şaşırdım. Annesi çocuğun matematiğinin çok iyi olduğunu, ödevi hemen bitiren çalışkan olduğunu söylüyordu. Fakat o çocuk, 1.sınıf öğrencisi olarak gereken düşünme becerisini kazanamadığı belli idi. Yazı yazarken makine gibi yazıyor, bir şey düşündüğü yoktu.

Çantasında kalın kaynak kitabı vardı, hepsi doldurulmuştu. Bu çocuğun harcadığı emeği görünce acı hissettim. Dikkat edin, böyle çocuk okuldan 5 notu alabiliyor. Böylece en başından yanlış yöne gidiyor ve bunu düzeltmek yaş büyüdükçe zorlanıyor. İyice düşünmek gereken konu olan 4.sınıflarda ilk defa çocuğun düşünme gücünün eksik olduğunu ailesi keşfedep hayal kırgınlık yaşar ve özel dersmi dershanemi diye koşarlar. Ama orada gösterilen yol, gene ezberleme, tekrarlama ile pekiştirmedir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s