İ.B.2MX78 Bölme işlemini kullanmadan bölmek

Donguri’ye başlayalı 20 ay olan İ.B’nin defteridir.( 3.sınıf) İ.B, ek ders görmeden sadece Donguri çalışmasını haftada 2 kere yapmaktadır. Donguri gününde İ.B’nin annesi ödev yaptırmadığı için yeterli zamanı vardır.

<2MX78>Tespih böceğinin annesi, 996kr harcayarak 2’şer tane şekerlemeyi 6 yavrusuna vermeyi düşünüyor. Para üstü kalmayacak şekilde bir şekerlemenin fiyatını bulun.  

 İ.B, ilk önce 996kr’u 6′ya bölmeyi düşündü. Ama okul derslerinde henüz büyük sayıları bölmeyi öğrenmemişti.

996 sayısının 900′ünü, 9 tane (100) ‘e çevirdi. 6 tane (100) ve 3 tane(100)e ayırmış oldu. 6 tane (100), 6′ya bölündü. Kalan 300, 6 tane (50) ‘ye çevirdi ve 6′ya böldü.

 

Aynen, 996 sayısında yaptığı gibi, 90′ı 9 tane (10) ‘a çevirdi. 6tane (10) ve 3 tane(10)e ayırdı. 6 tane (10), 6′ya böldü. Kalanı 30, 6 tane (5)’e çevirdi ve 6′ya böldü.
996 rakamının 6′sı kaldı. Direkt 6′ye bölündü.

996:6=10+50+5+100+1=166

166:2=83 Yaşasın!

Bu görsel sayma yöntemi, bölmenin anlamını derin derin anlamak için çok etkili bir yöntemdir ve birçok düşünme yolu elde edebilir. 0MX sorularında 9:3, 1MX sorularına 72:8 gibi kolay bölmeyi somutsal şekilde çözen çocuklar, 2MX sorularında biraz büyük rakamlarla uğraşırlar.

(Türkçe düzeltmesi: Ayşehanım)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s