Üçgen Görsel Sayma Tablosu

*Çocukların yüklerini azaltarak sayma becerisini kesinlikle geliştiren bir yöntemidir.

*10’a tümleyen sayıları toplama ve çıkarma, 9×9’a kadar çarpma ve bölme çalışması için kullanır. Bunları zihinde hızlı yapar olur. Daha büyük sayları işlerken hep yazarak dikkatli sayılır.

*Birinci satır toplama ve çıkarma için, diğerler çarpma ve bölme içindir.

*Hem sağ taraftan hem de sol taraftan çalışılabilir.

*Bütünü görme, ters ilişkilerini kazandırmaya çalışalım.

* 10’a tümleyen sayıları ve 9 kere 9’a kadar çarpma işlemlerinin yazarak yapılmasına önem vermeye gerek yoktur. Hep bunlar yazılıyorsa işlemler çok yavaşlayacaktır.

*Hızlı ve doğru çarpma becerisini kazandırmak için dikkate alınan konu, rastgele kullanmaktır.

Ankmm:  Mesela,8×7 ezberlediğinde 7X8 ezberlemeye gerek yok. Çocuklar 3 rakamı bir takım olarak  kutu şeklinde kafada canlandırabilirse, ister sağdan ister soldan sayabilir. O yüzden 100 tane değil 36 tane yeter.  Günde bir kutu deftere yaz, söyleyerek kafada hatırlamaya çalışsın. 2×2=4 kutusunun adı ‘iki-iki- dörttür. Tablonun değişik rakamlarını parmakla kapatın, çocuklar söylesinler.  Kesirleri öğrenirken de işe yarar. (Sadeleştirme)


5 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. selime sevgi diyor ki:

    Çalışmalarınız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak ve sınıfımda uygulamak istiyorum.Bu sayfada ki çalışmaların öğrencilerin anlayarak öğrenmesine yardımcı olacağını düşünüyorum.

    Beğen

    1. ankmm diyor ki:

      Merhabalar. Donguri’ye hoşgeldiniz. Birkaç öğretmen yeni dönemden Donguri yöntemini uygulamak için hazırlanıyor.
      Geçen gün birlikte Donguri çalışması yaptık. Daha fazla Donguri sorularını istiyorsanız lütfen bana email gönderir misiniz?
      Haftada bir Donguri sorularından ödev verebilirsiniz. Panoya asarsanız aynı soruların değişik çözümleri olduklarını öğrenebilirler.
      Umarım Donguri’yi kullanan öğretmenler, okullar çoğalsın.

      Beğen

  2. fatih diyor ki:

    çok teşekkür ederim adamım süpersin..:)

    Beğen

  3. GÜLNUR diyor ki:

    2010DAN BERİ BU YORUMLARI YAPAN ÖĞRETMEN ARKADAŞLARIM VAR MI VAR SA SONUÇLARINI MERAK EDİYORUM..NE KADAR VERİMLİ SONUÇ ALINDI BENDE DENEMK İSTİYORUM FAKAT BU YÖNTEMLE KONULARI YETİŞTİREBİLECEĞİMİ SANMIYORUM…AMA KALICI Bİ YÖNTEM DİYE DÜŞÜNÜYORUM …

    Beğen

    1. ankmm diyor ki:

      Merhaba Gülnur hanım. Aşağıdaki yazı, bana gönderilen bir sınıf öğretmeninin mailin bir kısmıdır.

      —bu yöntemi kullanmamız gerekiyor. kendi öğrencilerim 2. sınıf öğrencileri çarpım tablosunu ezbere bilmiyorlar ama tüm çarpma sorularını da yapabiliyorlar. bölmeyi bilmedikleri halde paylaştırarak bölme yapıyorlar. bunun için donguriyi her tarafa yaymak gerekiyor.——

      Yukardaki çarpım tablosu konusunda bana gelen bir haber yoktur. Ezberlemeye zorlanmasanız da büyük bir tabloyu panoya koyun, tabloyu çıkt alıp çocuklar mat defterinin son sayfaya yapştırsın. Baka baka çalışsınlar.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s