ileri eğitim değil hazırlıklı eğitim

Japonya’da yapılan bir araştırmaya göre; Okul öncesi döneminde okuma-yazma, basit matematik gibi bilgiler verilen çocukların avantajı  ilkokul döneminde kaybolduğu  belirlenmiştir.  2-3 sene içerisinde normal çocuklarla aynı düzeyde kalacaklarmış.  Demekki minik ellere kalem verip alfabeyi yazdırmanın hiçbir anlamı yoktur. Dışarda mümkünse doğal ortamda özgürce oyun oynamak  en iyi hazırlık olur çocuklar için.
1.sınıfta 1 hane çarpmayı, 2.sınıflara ise  2 haneli eldeli çarpmayı veren veliler, öğretmenler var. Sanki daha ileri eğitim veriyormuş gibi. Fakat gerçekten etkili eğitim, ileri konuyu göstermek değil, hazırlıklı eğitimdir.
1-2 sınıf döneminde basit çarpma sorularını  yaptırın. Çocuklar, toplama yöntemiyle, ya da tek tek sayarak cevabını bulurlar. Aynı şekilde basit bölme sorularının çıkartma (ya da toplama)yöntemiyle, ya da sayarak cevabını bulurlar. Tabii resim-şekli çizerek.
2. sınıfta çarpma ve bölme derste verildiği zaman çocuklar daha rahat anlarlar. Pekiştirmek için çok miktar ödeve de gerek kalmaz. Öğretmen de rahat, çocuklar da rahat, hevesli derse katılırlar.
Bazı çocuklar, derste çarpmayı gördükten sonra da toplama yöntemiyle çözerler. Çünkü, nasılsa çarpım tablosunu ezberlemeyince sonuçta aynı süreç oluyor. Çarpma ve toplama aynı sonuç olduğundan.Onlar da sonra alışırlar.
Üçgen görsel sayma tablosunu öğrenen çocuklar, sıradan çarpım tablosunu öğrenen çocuklara göre daha ileriye  kadar gidebiliyor.
Anasınıfı ve ilkokul 1-6 sınıf çocuklar için hazırlanmış Donguri sorularında birçok oran-orantı, cebir gibi ileri konuları içeren sorular var. Çocuklar, değişik yoldan deneyerek uğraşırlar.   Donguri’yi kullanan çocuklar, 6,7. sınıfta okul derslerinde “Ben bu soruları tanıyorum…” derler.  Mantığı artık kafalarına yerleştirilmiş halindedir.
Donguri 0mx sorularında EKOK ve oran-orantı içeren soru bile mevcut!
Bu blogda bulunuyor.  Farkettiniz mi?
2 Comments

  1. merhaba,
    benim 2.sınıfa giden kızıma çarpım tablosunu ezberletmem gerekiyor.Ama ben anlamasını da istiyorum.Bu yöntem harika gözüküyor.bilgi alabilir miyim?tşk

    Beğen

Bir Cevap Yazın

