Öğretmene fazla ödev vermeyin diyen veli olsun

Pediatrist, çocuk psikilog uzmanı Dr. Nobuyoshi Hirai “Kızmadan disiplin” den alıntı;

Ben 30 senedir öğretmenler çocuklara ödevler vermesin diye ısrar ediyorum. Çünkü, evde aile eğitimi olur, ev işi eğitimi çocukların kişisel oluşumu için çok önemli anlam taşımaktadır.

Ev işini öğrenmek, çocukların hayat becerisini geliştirmek demektir. Anneler eğitimci olmadığı için çocuklar yavaş ders çalışınca sinirlenir, kızar. Ödev yüzünden aile ilişki bozulabilir. Bu, ödevin olmamasını gerektiren önemli nedendir.

Yetenekli öğretmenler, “Her çocuk için uygun ödevler farklıdır” demektedir. Fakat aşırı ödev veren öğretmenler, ödev miktarı artınca o kadar iyi diye düşünüyorlar. Bu yanlış düşüncesinden dolayı birçok çocukların dersten uzaklaşması nedeni olmaktadır. Onun farkına varamayan öğretmenler, velilerden istek gelince fotokopi kaç sayfa diye ödev veriyor. Sonuçta çocuklarının özgün duygularının gelişimine frene basılır, anne-çocuğun duygusal ilişkisini bozabilir.

Çocukları öğrenme isteksizliğinden kurtarmak ve aile eğitimini zenginleştirmek için fazla ödev vermeyin diye öğretmene söyleyen veli olmanızı istiyorum. Yoksa çocukların kişisel oluşumu engellenecektir.

Ankmm: Türkiye’de ödev vermeyen okullar da var. Antalya’da bir kolejde 3.sınıfa kadar ödev yokmuş. Müdür, “Biz yeterince çocuklara öğretiyoruz. Siz evde sadece çocuklara kitap okuyun”diyormuş. PISA sınavında iyi not almak için de  aile eğitimi çok büyük rolü olmaktadır.

8 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Anonim diyor ki:

    bence oyle okul olmazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    Beğen

  2. eylül diyor ki:

    neden olmasın

    Beğen

  3. Yılmaz diyor ki:

    Bu yazıda, çocuklara ödev verilmemesi ile ilgili fikre aynen katılıyorum. Fakat bu fikrin uygulanmasına o kadar çok
    direnç gösterecek veli tanıyorum ki inanamazsınız.
    Bu ülkede OKS ler ve bugünkü sınav sistemleri varken
    bunu uygulamak nerdeyse imkansız. Bizim eğitim
    sistemimizde çocuklardan başka her şey önemli.

    Beğen

  4. ankmm diyor ki:

    Merhaba Yılmaz Bey. Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
    Ben ödev hiç verilmesin demiyorum. fazla ödev verilmesin diyorum.
    Bizim etrafımızda da “Sistem böyle. ”diyenler var. Benim anladığım kadarıyla, sistem böyle değil. MEB okulda kaynak kitap satma diyor. Ama okullarda satılıyor, ödev olarak kullanılıyor. En azından bunlar ret edilebilir. Devletin verdiği çalışma kitabı yeter, fazla bile. (Donguri sorular varsa daha iyi!)
    Siz velisiniz öğretmensiniz bilmiyorum. Ödevin azaltmasına direnç gösteren veliler beni ilgilendirmez. Ben bu insanlar yüzünden kendi çocuğumu feda edemem. Ben çocuk yerine ödev yaparım o kadar. Çocuğumu 12 yaşına kadar bütün gücümle koruyacağım. Karneden, okul notundan korkmam.
    Benim çocuğum akşam bir tabak yemekle doyarken öğretmen 3 tabak yemek yiyeceksin. Daha çabuk büyürsün diyor. Çocuk 3 tabak yemek yerse kusuyor, ishal oluyor. Anne buna bakarak hala yediriyor mu?…
    Her şeye rağmen ben umudumu kaybetmek istemiyorum. Ben yabancıyım ama Türk çocuklarını çok seviyorum. Onun için blog yazıyorum.
    Umarım siz “Fazla ödev zararlıdır” diyenlerden olursunuz. Fazla ödeve karşı direnç gösteren olursunuz.
    Gereken şey, doğru teori ve azıcık cesarettir.

    Beğen

  5. Anonim diyor ki:

    bence boyle bir okul olur neden olmasın ki?

    dersi seven öğrenci dersle ilgilenir öğretmen fezla verse bile onu kısa kısa yapmalı bence yapmassa görür hatasını

    Beğen

    1. ankmm diyor ki:

      Merhabalar. Bu okul 3.sinifa kadar pek odev yok, 4.siniftan itibaren veriyormus. Bazi Avrupa ulkeleri de aynen diye duymustum.
      Cocugunuza verilen odev miktarinin uygun olup olmadigini bilmek istiyorsaniz Donguri sorularini verin. Merak ederek hoslanarak 2-3 tane yapabiliyorsa(cozemezse de) durum sagliklidir. Eger red ediyorsa ders yontemini degerlendirmek gerekiyor.

      Beğen

  6. dilek türk diyor ki:

    Benim kızım 4. sınıfa gidiyor.2 hafta boyunca onlarca fotokopi kağıdına kemik çeşitlerini yazdırdım.topu topu 3 çeşit kemiği yazıp öğretmek 2 haftamızı aldı.5 yaşındaki çocuğa bile kolayca öğretilecek bir şeyi en az 10 kağıda tekrar tekrar yazdırdım.Umarım kalıcı olmuştur.Bu kadar anlamsız ödevler veren ve çocuklarımıza gerizekalı muamelesi yapan öğretmenleri kınıyorum.Gerçi bizimki öğretmen değil. jeoloji müh.Bu ülkede eğitime en büyük darbeyi vuranlar ziraat mühendilerini,veterinerleri öğretmen olarak atayanlardır.Şu anda da sınıf öğretmenlerini liselere türkçe öğretmeni,matematik öğretmeni olarak atayan büyüklerimiz ne kadar büyük bir yanlışın içinde olduklarını acaba ne zaman algılayacaklar.

    Beğen

    1. ankmm diyor ki:

      Dilek Hn, lütfen kızınıa yaptırmayın. Ben geçen ay da söyledim oğlumun sınıf öğretmenine kaynak kitabı 40 sayfalık ödevi istemiyorum diye. Ezilmeyin. Öğretmene söyleyemiyorsanız siz yapın ailece yapın kızınızı koruyun.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

