Duygu Eğitimi ‘İnsanlığı yetiştirmesi’

Japonya’da iki çocuğu Donguri yöntemiyle yetiştiren Harmony Hanımın bloğundan;

 Donguri teorisinin büyük özelliği, düşünme becerisi ve ruh gelişmesini birlikte olmasıdır.

Genellikle, eğiticiler düşünme becerisine bakar, çocuk psikiyatrları ruh gelişmesine bakar gibi geliyor.  Mesela, kendi çocuğunun okul derslerinde sıkıntı yaşıyorsa eğiticilerin yazılarını okur, çocuğun davranış bozukları varsa psikiyatrları ya da aile danışmanına başvurur.

 Donguri teorisinde eğitimin Öncelik sıra tablosu olup hangi yaşlarda çocuğun neleri yetiştirmek gerektiğini gösteriyor. Sosyal açıdan değil, biyolojik yönden bakarsak cinsel gelişimin tamamlanma dönemi, 12 yaş civarındadır. Bu yaşa kadar beyin ve ruh ikisi de olgunlaşıyor. Şimdi,  12 yaşında nasıl bir insana gelişmesi bekleniyor?

 —İnsanca muhakeme becerisini içiren düşünme becerisini tamamlama-

—İnsan şartı nedir? İnsanca muhakeme becerisi de içeren düşünme becerisine sahip olmaktır. Bu beceri, 12 yaşına kadar verilmiş duygu eğitimden bayağı etkilenmektedir. Alıştırılırsa mantıksal sonuca herkes ulaşabilir.  Fakat o mantıksal sonucu gerçekleştirmenin son kararı, insan duygusu yönetmektedir. Eğer kendi örücüsü “Her şey kurala göre yapılır” ise,  sağlam duygu ve kendilik yoktur. Sağlam ve sağlıklı duygu gelişmemiş çocuklar,  farklı standartla harekete geçer.  Zayıf mantığına karşılaştığı zaman duygusuz çocuk, o mantığını kabul etmekten başka çaresi yoktur.-

 Muhakeme kelimesinden anlaşılan, genelde duygu değil bilgi\mantıktır. Fakat Donguri teorisine göre, insanca muhakeme vermek için mutlaka arada duygu olmalıdır.

 Neden cinayete kötü diyebilir? Bu sorunun İtoyama Hoca’nın cevabı, 

İyi-kötü ayrımı imkansızdır. Sadece olur mu? Olmaz mı? Ayrımı olmaktadır.-

 İyi- kötü ayrımın mümkün olmadığından dolayı, iyi-kötü gibi mantıksal karar değil, cinayet işlerken ruhsal direnmeyi hissederek, yani kendi duygusu hareketi durdurarak yapamaz haline götürmek için insanlığını yetiştirmelidir. Bu, insanca muhakeme becerisi demektir.

12 yaşında insan nasıl olmalıdır? Sadece düşünme becerisi değil, İnsanlık muhakeme içiren düşünme becerisini tamamlamış hal ise, o yaştan önceki döneminde yapılmamak gereken konu da belli oluyor.  Kendi duygusunu bastırıp yok etmektir. Daha akıllı olsun diye hızlı hızlı matematik soruları çözerken, duygular ortadan kaybolmaktadır. Güzel bir filmi  seyrederken öne hızlı sardırarak seyredilir mi? Konuyu anladı ama arada duygu yok, onun gibidir. Düşünme becerisinin zayıf olması da iyi değil. Fakat soğuk insan olmak ta korkunç şeydir. Donguri sorular nasıl yapılır? Yavaş, derin, sakince ve resim-şekil çizerek. Böylece hem düşünme becerisi hem de ruh gelişmesi birlikte elde edebilir. Bunların unutulmaması umuduyle.   

2009-09-14 Blog ‘Sözcüğün ötesi’(Japonca)

2 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. harmony diyor ki:

    Teʂekkür ederim.

    Beğen

    1. ankmm diyor ki:

      Biz de teşekkür ederiz. Harmony Hanım, güzel yazı yazar ve birçok Donguri ile ilgili yazılar bloğunda bulunup yeni Donguri’ye başlayanların Donguri yöntemini anlamaları için yardımcı olmaktadır.

      We thank you so much for your great support. Ms. Harmony is a fine essayist and we can find many beautiful stories in her blog. Her explanations of Donguri method are so clear that Donguri beginners can understand.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s